Var jag kommer spendera min vår

Hörni, kära ni, jag har lite nyheter. Vet ni var jag kommer spendera halva 2016? Jo, i Brasilien! Närmare bestämt i Porto Alegre, en grön (!) kuststad med ett stort universitet där jag kommer plugga en termin. JAHA LIKSOM. Vad hände där? Jag kan inte en gnutta portugisiska men det är därför jag drar dit lite innan kursstart och går en intensivkurs. Så. Nån gång i februari (troligtvis i början nån gång) flyttar jag dit. Jag är tydligen inte ensam, det är fyra andra från Uppsala som också ska dit och vi har pratat om att åka dit för karnevalen och börja allt i Rio. Hur bra liksom?? Så. That's whats up. (!!!)

Jag har ju en del att fixa. Har visum att söka, boende att fixa och yada yada men det där löser sig! Än så länge har jag sökt CSN och så har jag vaccinerat mig idag! Så stolt och nöjd sitter jag här med två plåster på en lite öm arm. Ska tillbaka om en månad och få lite kolera också, sounds pretty good ey?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0