Sverige har världens bästa djurskydd, eller?

06:00 igår ringde larmet och jag satte jag mig på tåget till Stockholm, hur nervös som helst. Den djurrättsorganisation som jag har volontärat lite för hade bjudit med mig på Jordbruksverkets Djurskyddskonferens och jag kände mig som ett blygt litet barn igen utan social förmåga. Det är dock okej, var ju faktiskt min första konferens so I did good anyway. Fick lyssna på otroligt intressanta personer som talade och trots hur mycket ångest jag hade innan var det helt klart värt det, nu vill jag göra om det igen! Huvudfrågeställningen för dagen var om Sverige har världens bästa djurskydd eller inte och ja, även om vi är bätre än andra länder på vissa punkter är vi sämre än länder på vissa punkter och tja, känner ett ganska tydligt NEJ. We still got a loong way to go!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0