"I made a tattoo of the map to the moon. In case I might need it someday."

Jag är så himla rastlös, ändå orkar jag inte ta tag i nåt, inte på riktigt.
Men det kryper i mig och det är en fin känsla på ett sätt; jag vill något mer.

Jag vill ut och resa, flytta till ett främmande land där jag inte känner någon, sova under bar himmel i Afrika, ha ett fint deeptalk med en främling, rädda någons liv, gå på festival, leka På rymmen, dansa natten ut, se vildmark, träffa Darren Criss, träffa en fotbollsstjärna, rida på en elefant, åka till New York, spela fotboll, köra paintball, grilla, bada nakenbad mitt i natten, springa barfota över en grön äng, besöka alla världsdelar, lära mig ett språk, skänka en löjligt stor summa pengar till en hjälporganisation, bli trädkramare och rädda regnskogen, åka till en liten grekisk eller italiensk ö helt fri från turister, se EM, vara på en champions league-final, tatuera mig, ha kattungar, plugga, nollas och tillhöra en klass igen, lifta, lära mig spela gitarr, roadtripa, klappa en tiger, hoppa i vattenpölar barfota, cykla, dansa runt en midsommarstång, bestiga ett berg, sitta ensam i en park och läsa en gammal bok, åka till Disney world, slänga mig i kristallklart vatten från en klippa, undersöka en grotta, se kor springa ut på grönbete, måla en tavla med oljepastell, skratta tills jag gråter, gråta tills jag skrattar, skriva en bok, starta ett katthem, galoppera med en häst, bada i varma källor på island, tågluffa, lära mig surfa, båtluffa, lära mig cykla utan händer, ha lerkrig, fiska utan krok, segla, hoppa fallskärm, vara med i fångarna på fortet, ropa "taxi!!", rädda världen, åka inlines, hoppa fallskärm, give people a reason to remember my name.
Jag vill göran något som betyder något. För andra, för mig.

Men hur börjar man...?


Kommentarer
Jenny

Jag vill också allt det där! Men frågan är ju verkligen vart man ska börja? Åhh ångest!

2012-03-14, 19:52:54
elsa

Jag vet svaret Annewli.. Farsan Elsa ska lära dig allt hon kan! 'Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser åk ner till Götet och börja resan dääääääär (8) Var glad och nÖjd för vet du vad' i Götet mår ju alla bra' vad nöjd med livet som du kan börja här...

2012-03-14, 23:03:04
elsa

:P

2012-03-14, 23:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0