when I see we made it through another day

Med Norah Jones i öronen blir allt vackert. Då tänker jag inte på de svarta molnen
på himlen, istället förundras jag över hur ljus en mörkblå himmel kan vara, precis där
bakom alla moln. Hur vackert penslad den ligger utbredd över oss som ett lugnande tak.

Träden som nu en septemberkväll blir svarta, de ser inte längre läskiga ut, jag tänker inte
på de där mörka, ihåliga träden i gamla sagor om häxor och troll, utan när jag ser de mörka
konturerna mot himlen tänker jag tinnar, torn och slott, så mäktiga ser de ut att vara.

Med Norah Jones lugnande röst i huvudet tittar jag inte bakom mig varannan meter beredd
på att se en galen yxmördare, utan jag tar mig tid att titta på löven som alla har olika färger,
löven som får träden att se ut som stora brasor. Jag lägger märke till hur halvmånen får den
blöta asfalten att glittra och hur gatlyktorna speglas i vattenpölarna och lyser upp ännu mer.

Trots att jag har tränat i en timme, jobbat hela dan och inte ätit någon middag ännu tar jag
i extra mycket med benen, trampar med cykeln, siktar in mig - drar upp knäna och fötterna och
låter gatlyktans dublett försvinna under mig när jag åker igenom den djupa och långa vattenpölen.

Bara för att jag kan. Bara för att jag vill njuta av småsakerna. Bara för att det är höst.

Sunrise - Norah Jones


Kommentarer
mr K

ÅH svensk höst är verkligen vackert!! Vintern med. Vad fint du skriver! <3 <3 <3 <3 <3

2010-09-17, 09:42:18
URL: http://flygerrunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0