got milk?

När vi åt tårta nyss petade jag bort lite mer än hälften av tårtan för att det endast var grädde. Åt lite botten och marsipanen, mmm! Majan började prata om något dom diskuterat på psykologin, om vad som gör att man gillar eller är rädd för vissa saker. Hon sa att det kanske var nån traumatisk händelse när jag var liten som gör att jag inte gillar smör, grädde eller mjölk eller att kanske någon jag såg upp till inte tyckte om det. För egentligen sitter det väl bara i stort sett i huvudet, eller? Har man olika smaklökar, vad man gillar bäst? Alltså att man föds med att gilla t.ex. kryddig mat? Nej så kan det ju inte vara insåg jag nu.... Men då sitter ju allt bara i huvudet! Då borde man ju kunna lära sig att gilla allt? Men usch, hatar smörets konsistens, gräddens likaså och dess smak, för att inte snacka om mjölkens smak... USCH!

Är jag för kräsen kanske...?
Äh, jag är ju ändå lite laktos-intollerant så lika bra att jag inte gillar detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0