á la homer simpson

Åhhh, jag hade så himla många saker jag ville skriva men glömt allt.... D'oh!

Oh, visste ni förresten att ordet/frasen "d'oh" från Homer Simpson är den

som har blivit den populäraste från någon serie? Okej, det där blev krågligt...?
Men enligt en undersökning är ordet "d'oh!" favorit-ordet från en serie!

En mening som han en gång sagt som jag fallit lite för är:
- I don't need to be careful, I have a gun.


Edit:
Min allmänbildade pojkvän informerade mig om att do'h har lagts till i
Cambridge International Dictionary of Idioms. Groooovy..


Kommentarer
russel

visste du om att do'h har lagts till i Cambridge International Dictionary of Idioms? :P

2010-03-29, 19:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0