jag vill ha sol på mina leende kinder

Januari och lördagskväll i Sverige.
Jag sitter i soffan med sockor, konstant rinnande näsa och 10 minus ute.
Tankarna lockas till varmare tider. Dagen då man för första gången kan höra gruset under fötterna. Jackan knäpps upp och axlarna värms då man sitter vid å-kanten och tar den första av många glassar. Ögonen måste kisa på grund av solen och ändå kan man inte låta bli att le när ljuset träffar ens bleka hud som inte sett solen på alltför länge.

Jag drömmer mig iväg till dagen då sommaren har kommit på riktigt. Man klagar där man ligger där och bränns, men fortfarande kan man inte låta bli le då ens kinder gradvis blir rödare. En heldag på stranden med mp3-högtalare, glass, böcker och prat rundas av för att cykla hem och duscha, äta lite och smörja in sin brända näsa, dra på lite mascara och sen cykla ner på stan med en cider i handen, sätta sig i en park med vänner, chilldricka och spela kubb. Vill ha sommar-nätter och hemgång runt halv sju nångång på morgonen i bara en tunn tjocktröja med benen fulla av myggbett och fortfarande inte kunna låta bli att le.

Jag vill ha vattenpipa trots att jag aldrig röker det


Utgångar som spårar utan någon buss att passa hem och utan 20 000 kilo lager kläder

Boat-trips

Sommar i Uppsala med picknick i stadsparken och glass vid ån

Babbla om allt och ingenting med en öl på uteserveringar i timmar tills sent på natten

Svalkanda dagar på stranden

Grillning vid vattnet

Vackra sommar-nätter i en stuga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0