skulle bara kolla om jag blev rädd...

Strax ska jag åka till Paula, måste bara fixa iordning mig lite granna innan, iallafall mitt hår som är nytvättat, lent och blä, hatar när det är så!
Mitt hår är alltid bäst dagen efter jag har tvättat det. FYI.

Hmm, jag brukar fixa iordning mitt hår (spraya och borsta) i mitt rum, men alla lampor i "huvudlampan", den största, har slocknat. Alla tre liksom, hur hände det??? Eller okej, dom har slockat en i taget, jag har bara varit för lat för att fixa det (läs: be pappa fixa det) fram tills nu, jag måste ju ha ljus i mitt rum, amagaad!

Jag har två mindre lampor längst in, men då måste jag gå i mörker och antingen fumla med en kontakt på golvet bredvid sängen eller hoppa över sängen, ställa mig i fåtöljen och tända andra taklampan. Det hade väl gått bra om det inte vore för att jag håller på och skrämmer upp mig själv hela tiden, t.ex. tänker tankar som "Vad skulle jag göra om dörren helt plötsligt smälldes igen bakom mig och det blev kolsvart?" eller "Vad skulle jag göra om nån helt plötsligt drog tag i mina fötter underifrån sängen?"
Okej, nu har jag skrämt upp mig så pass mycket att jag inte vågar gå in alls i mitt rum hehe. Det är väl inte bara jag som tänker såna här psycho-tankar bara för att kolla om man blir rädd (vilket det är klart att man blir, lär dig kvinna!!).

Nej, jag fixar nog håret uppe i Majans rum istället hehe.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0