laktos+alkohol=fail

Okej. Dealen var inte alls någon bra deal. Helt plötsligt slog det fel och jag har varit illamående och spytt hela kvällen. Nu har det äntligen gått över och jag har nästan tillräckligt med krafter för att sitta här.
Det blev nog lite för mycket för min stackars mage full med alkohol, att få 20 000 liter laktos på det. Hade nog gått bra om det inte vore så att jag inte tål laktos. Fail.

Pappa är livrädd för magsjuka, vi hade det väldigt mycket som barn tydligen. Liksom fem små barn, klart alla blir drabbade då. Han var ändå snäll och försökte hjälpa mig fastän han tvingade mig att sprita mina händer och höll andan så fort jag var i samma rum.
(Sidetrack: Sprita är ett av de 30 nya orden som lagts till i ordlistan iår. Det började användas pga svininfluensan, som också är ett av de nya orden. Nu vet ni.)
Mamma kom in med te och rån. Jag har knaprat rån hela kvällen, men nu har jag trotsat oddsen och fått i min två rostmackor, score!
Nog med sympati och empati (vilket av orden är det man använder?) för mig nu. 
Här ska istället pratas om min nyårsafton, yeey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0