det där med kaffebryggare....

Ännu en dag avklarad och det går bättre och bättre!

Haha fast jag måste bara berätta om mitt totally fail igår,
det första jag gjorde på jobbet, första dagen.

När jag kom dit var en leksaksförsäljare där så dom två andra lärarna satt och pratade med honom. Dom sa att jag kunde ta kaffe om jag ville ha så jag går in i köket för att fixa det.
Jag har aldrig kokat kaffe i en sån där kaffebryggare så först står jag och stirrar ett tag, sedan häller jag i vatten där filtret är (i know.....) och väntar i ungefär 5 minuter. Ingenting händer så jag undersöker den noggrannare och upptäcker stället där man egentligen ska hälla i vattnet. D'oh liksom! Jag håller tummarna för att jag inte förstört någonting och häller i vattnet där och väntar i 5 minuter igen. Fortfarande händer ingenting. Jag tar en närmare titt på strömbrytaren. Jo, jag hade kollat den innan, men jag trodde verkligen att den skulle vara tryckt åt det hållet, men jag provade att trycka ner den och voila! Det börjar lysa och kaffebryggaren börjar ryka, massa. Jag håller tummarna megabajshårt och hoppas att inte brandlarmet ska gå, men röken avtar (det luktar inte bränt utan den började arbeta) men det händer ändå ingenting, wtf!!

Jag ger upp, ställer tillbaka min kopp och låtsas att jag inte var sugen på kaffe. Fail. Men dom märkte ingenting och ärligt talat så blir jag bara yr av kaffe ändå så no bigger lost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0