middag och melodifestivalen

Snökaoset igår borde ha hållit alla stannade inomhus. Ingen vettig själ borde ha gått ut. Jag och Russel borde ha vetat bättre, vi vet bättre, men trots det så trotsade vi snön och åkte in till stan där Erik och Keela bjöd på middag hemma hos Erik. Fläskfilé och potatiskroketter av nåt slag. Till efterrätt blev det godis, kladdkaka, Melodifestivalen och kortspel med My boss's daughter i bakgrunden. Väldigt trevlig kväll! Melodifestivalen har jag inte sett nånting utav iår, men jag hejade faktiskt lite på han som sjöng Yeba, det var ju den enda låten som var katchig! Synd bara att han inte sjöng på svenska, som Russel sa så kan han lika gärna ha stått där uppe och sjungit "Era kukhuvuden" och vi ba "WOOH!". Sen höll jag lite på, trott eller ej, Darin. AMAAGAD. Men jag tror faktiskt han skulle kunna lyckas utomlands eftersom han är lite känd där. Men  vad vet jag, Sverige failar ju alltid ändå nuförtiden hehe.

När jag och Russel skulle gå till bussen kom det värsta spökvinden från ingenstans! Det kändes som om vi skulle blåsa bort nästan och våra tänder gjorde ont. Sen försvann den lika plötsligt som den kommit och den kom inte tillbaka igen tack och lov men det kändes lite som Alla barnen i Bullerbyn innan, när dom fastnar i snöstormen. Men vi klarade oss hem och slapp bli räddade av nån sur skomakare, skönt, hade kunnat bli jobbigt.

Vår gata idag

Vår bakgård. Majan har tappat bort sin nyckel och har fått gå in den här vägen varenda dag fram tills för en vecka sen då hon fick ny nyckel. Haha stackarn ifall hon inte hade fått nån annan nyckel... Henrik tyckte hon skulle få gå in den här vägen hela tiden som straff för att hon tappat bort den hehe.


Här skulle hon alltså ha fått ta sig igenom isåfall... ehhhh.....


Alltså är det bara jag som blir sugen på att slänga mig ut i den här snön....?

Kommentarer
R

SPÖKVINDEN :O

2010-02-21, 19:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0