jäkla vulkan...

Jag tror ingen av er har missat att en vulkan på Island haft ett utbrott och nu hindras all flygtrafik i norra Europa av askmoln? Otroligt många människor har drabbats av det här, dom har fastnat i ett land eller blivit tvungna att ställa in sin semester osv. och nu är det så att min käre storasyster är reseledare och hon befinner sig i Mexico för tillfället. Egentligen ska hon komma hem imorgon bitti, men som det ser ut nu blir inte det av. That very much sucks, hon som skulle få vara hemma i 2-3 veckor den här gången..
Hoppas hon och alla gäster får komma hem ganska snart iallafall!


Kommentarer
elsa

Adrian skulle få resa hem från tyskland på söndag som planerat stod det på hemsidan så hon kommer nog hem snart :) hihi. Förresten skulle du kunna göra mig en bamsetjänst? (A) Fråga allt om hur kicki fick jobbet hon har, hur mkt erfarenhet man behöver, om jag har möjlighet att få det osv? eller om det finns någon hemsida där jag kan kolla :) vore superdupersnällt !! <3<3 PUSS

2010-04-16, 19:47:13
URL: http://holabonita.blogg.se/
kicki

Hej Elsa =) Jag gick in på Fritidsresor.se och skickade en ansökan. Sen ringde dom och jag fick åka till huvudkontoret i Stockholm på intervju, och därefter på utbildning om man kom vidare. Då behövde man kunna engelska, ha körkort och ha varit utomlands en längre period (jag hade bara varit 5½ vecka som längst men det räknades). Men dom kraven kan ha ändrats nu, du kan läsa på hemsidan vad det står =) Sen finns det en guideskola som heter Service&Co som verkar vara jättebra, den är lite dyrare men man lär sig massor och dom som gått den verkar ha haft väldigt kul. Deras hemsida: http://www.service-co.dk/Default.aspx?AreaID=3



Om du tycker om människor, och gillar att lösa problem så har du bra chans att få jobbet ;) Lycka till! Säg bara till om du undrar nåt mer..

2010-04-18, 09:31:28
URL: http://flygerrunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0