RIKTIGA ARTISTER?

Jag läste häromdan i tidningen att Salem Al Fakir ska vara med i Melodifestivalen. Wtf? Jag som tyckte att han var riktigt skön med sin egna stil och sin speciella röst, där sjönk han rejält i mina ögon. Vet inte riktigt vad det är, men så fort artister ställer upp i Melodifestivalen så tappar jag respekten för dom, tror det är för att jag tycker Melodifestivalen bara är ett snabbt sätt att bli känd på. Dom flesta sjunger inte sina egna låtar och det känns som om dom bara ställer upp för att bli kända över en natt i Sverige. Såna artister tycker jag inte om. Jag tycker man ska sjunga för att man vill sprida sin musik, för att man har ett budskap. Jag tycker även att man ska göra sin egen musik, iallafall skriva sina egna texter. Detta gör Salem Al Fakir och därför blir jag besviken när han ställer upp i en sån här tävling, med massa desperata wannabes (oh no I did not?). Dock tror jag att han kommer vara grym i tävlingen ändå.

Skön och egen kille


En grupp som jag verkligen inte tål är EMD. Kom igen, hur fjortis-och-desperata-för-kändisskap är inte dom? Det går någorlunda bra för dom bara pga deras utseende och det är det alla fjortisar gillar. Dom är ju snygga, det kan man inte förneka, men det är också allt, om man räknar bort deras röst. Våga stå ut och gör lite egna låtar, som faktiskt betyder nåt, då ändrar jag kanske åsikt om er. Sluta vara så kändis-kåta.


Fjoooortisar...


Vad säger ni? Vad är riktiga artister enligt er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0