me want


Jag lyssnar på jullåtar...

Jag vill sitta framför granen, klämma och gissa på paket,
klä sig fint, hjälpa mamma i köket.
Jag vill äta julmiddag med familjen och morfar
 sitta i vardagsrummet och ropa på mamma att nu börjar Kalle Anka,
äta marsipanfigurer, knäck, choklad och nötter
tills man mår illa, bara för att äta ännu mer efter en liten stund.
Jag vill göra en väldigt odiskret sorti tillsammans med ett syskon,
klämma in oss i ett par röda mjukisbyxor och en röd jacka,
nästan kissa på sig av skratt när familjen öppnar dörren
och man försöker ta några steg och spela trovärdig tomte.
Jag vill dela ut julklappar och spara alla mina till sist
 se allas miner när dom öppnar presenterna,
öppna mina paket.
Jag vill spela sällskapsspel med familjen,
äta, lyssna på julmusik, skratta och bara umgås.

Jag vill ha jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0