My bday weekend

Tjugo pers i röda soffor och pallar ihopträngda runt ett litet bord överbelamrat med tapas och drinkar. Så bra var fredagskvällen och den avslutades efter 01 någon gång när jag insåg att folk var för trötta för att dra ut. Bara att tagga till inför morgondagen liksom. Så. Under lördagen var jag beredd på att behöva försöka tagga igång folk, skulle bara spana få hjälp med att spana efter en ny mobil. På vägen tillbaka till Casa do Campus skulle vi hämta upp Bianca och hjälpa henne med hennes dator (eller ja, jag skulle titta på) så vi drog till hennes byggnad, gick in genom nån dörr och BAM.
Där stod alla i partyhattar, kastade ballonger och skrek. Blev såå chockad, trodde att dom eventuellt fixat nån tårta eller nåt att äta på Casa men förväntade mig verkligen inte en festlokal full med folk!

Så. Överraskningsfest med churrasco (grillning), massa champagne och caipirinhas, dans och bara en asbra kväll med alla underbara människor här! Kröp till sängs nån gång runt 06:40 efter att solen börjat gå upp. Var ju allt annat än pigg när klockan ringde 08:30 för bungeejump så blev inte alltför besviken när regnet stod ivägen för att åka och hoppa (japp, det var planerna för min födelsedag -
hade varit ganska episkt ändå). Istället spenderade jag dagen chillandes, ätandes och bara hängde, sååå skönt och oväntat bra dag! Drog ut och käkade mexikanskt på kvällen med mina favoriter, blev tvingad att ta en tequilashot och fick sen huvudet skakat i 10 sek, hade ett band med Son Jarocho som sjöng grattis och hamnade sen i världens matkoma. Var så underbart att åka hem och lägga sig efter en sjukt härlig födelsedagshelg. Blev ju ganska bra ändå, nästan 12000 km hemifrån liksom♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0