Årsresumé 2016 del I

Det senaste året har gått så otroligt snabbt. Jag har varit i Brasilien och skrivit C-uppsats - det är det liksom, känns som att 2016 bara har varit typ ett halvår? Har gjort vääldigt mycket dock och jag har känt vääldigt mycket. Jag har varit så glad och hög på livet men jag har också mått riktigt piss.
Jag har fattat stora beslut och lämnat personer som betydit så mycket för mig men det känns ändå bra att gå vidare. Det här är året då jag kommer komma ut i arbetslivet (förhoppningsvis, gah) och göra andra lite större ändringar. Säger hon kryptiskt och skriver inte mer om det... Nä men jag tror att det här året kommer jag att vara stabilare, gladare och det kommer bli ett utvecklande och spännande år! 
 
 
JANUARI
I januari skrev jag min sista svenska tenta på ett tag, fixade klart mina uppgifter som Vice Ordförande i Uppsala Medievetare, skaffade visum, vaccinerade mig, ordnade boende och sa hejdå till alla. Hatar när man är inställd på att åka men det är nån vecka kvar så man är bara i ett mellanting. Tydligen var jag i ett sånt mellanting att jag typ inte har några bilder men här sa folk hejdå till Brasilianeli aka mig.


FEBRUARI:
Den 3:e februari lämnade jag kall svensk vinter och landade 21h senare i Rio de Janeiro! Det var varmt, det var karneval och det var häärligt! Efter fem dagar åkte vi neråt i brasse och till Porto Alegre där det blidde skola, massa nya kompisar, häng på altanen och fest! Sån bra första tid, så glad på livet!


 
 


 
 
MARS:
I mars började skolan på riktigt och på helgerna passade vi på att åka på massa utflykter. Jag badade i floder gömda i skogen, mitt ute i ingenstans, vi åkte ett gäng på en spontanresa till Gramado där det blev världens festhelg, vi var på chokladfabrik, jag vande mig vid att äta frukost ute på altanen, vi svalkade oss och sov under palmerna i skolan på rasterna, åt god lunch, sightseeingade i Porto Alegre och bara hade så jäkla kul!
 
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0