Viva España

Läst igenom min dagbok från Barcelona och ja, saknar det där livet lite.

Lära sig metrokartan, kunna dansa ute på proppfulla klubbar varenda dag till minst 6 på morgonen,
hänga på bryggan vid Maremagnum, äta på pastabar, sitta i Barceloneta vid stranden mitt i natten
och lyssna på John Mayer med människor man lärt känna samma kväll, träffa folk från jobbet på
Ryans varje gång innan man drar ut, skateare överallt, powerwalka vid Placa España, åka ut till
Sitges en hel helg och bara tokfesta på båten, nattbada och halsa whiskey, se världens finaste
fotboll på plats, försöka ta sig fram på knagglig spanska, höra Mercadonas signaturmelodi varje
gång man handlar där, se söta spanska gubbar, hitta nya affärer varje dag, ständigt gå vilse i Gothico,
sitta på Milkbar, aldrig släppa sin väska pga ficktjuvar, köpa riktigt gott rödvin för 20 spänn på
fredagar och riktigt vidrigt rosévin för 5 spänn på lördagar, picknicka i Cituadellaparken, ta sig
runt med karta, ständigt akta sig för hundbajs på trottoaren, stalka Barcelona-spelare och ja.
 
Ikväll vill jag ut i världen igen.
Jag vill lära känna en ny stad, nya människor, en ny kultur och ett nytt språk. Jag vill känna puls igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0