20 000 ord senare

Hehehehe... tja.... *20 000 år sedan*
Jag har haft fullt upp så har inte hunnit skriva, men nu sitter jag här, en timme innan jag ska sova och har tid över så here we go! Mina dagar i snabb-reverse (kan man säga så?)!


Fredagen började med Russels utspringning från Fyrisskolan. Kameror, systemetpåsar, plakat och kramar i massor. Avvinkning vid flaket och sedan drog jag, Paula och Sofia ner på stan och tittade på flak med glada och fulla studenten. Vi ville också. Så vi fuskade lite. När Aram åkte förbi i cykel-taxi och frågade om vi ville hoppa in så gjorde vi det. Och följde efter flak. Första gången jag åkt cykel-taxi and it was a goood one!

Skynda till en försenad buss och åka direkt till jobbet där det grillades hamburgare och kastades kulor enda fram till 5. Då skyndade jag mig hem, åt ett äpple och styrde kosan tillsammans med mina päron till min granne Kristins studentmottagning. Bjöds på champagne och pommac och jag blev löjligt glad över att jag kunde välja champagne framför mina föräldrar. Är man 20 så är man. Mysigt prat med Sofie, Gabbi och Kristin ofc blandat med lite tal. Sedan var det dags att skynda sig hem igen, ta ett äpple och kuta till bussen. Som jag missade. Men kom till Storvreta gjorde jag ändå. Satt där med Russels familj och skrattade så jag fick ont i kinderna. Gillart.


Strax innan 10 tog Russel och jag bussen in till stan där jag skyndade mig hem, tog ett äpple, bättrade på sminket och bytte kavajen till fleecetröja, tjocktröja och vinterjacka, tog en vodkaflaska och fick skjuts in till stan. Där blev det chillkrök med Paula och Louise i stadsparken, helmysigt enda tills en full och dryg kille kom och vägrade fatta vinken. Efter tjugo minuter - en halvtimme (kändes som 20 000 timmar) fick jag be honom att gå. Vänligt not so much men bestämt. Och efter ytterligare tio minuter drog han. Han var tvungen att vänta på ett mms på hans skitsnygga kompis först. Såklart.

Vi avslutade kvällen med att stå i kö på Max med Martin och Robban tills dom insåg att den var för lång och gick till Mc Donalds. Där var kön också för lång. Så utan fyllekäk fick dom åka hem. Och vi också. I Simons bil, han skjutsade snällt hem oss alla. Då. Då, halv tre på natten, funderade jag på att blogga. Men jag var trött som en galen gnu och däckade. Tills jag fick ett efterlängtat bootey-call halv 5 och Russel kom och däckade han med.

 

Halv 4 vaknade vi idag. Jag var uppe och åt frukost vid 11 men hade inget annat att göra sen så somnade om tillsammans med honom. Till halv 4. Inte okej någonstans. När vi inte sov brottades vi. Och delade på en Ica mozarella-pizza. För att sedan stressa iväg ner på stan till halv 8. Jag gjorde ett patetiskt försök att fräscha upp mig. Duschade, bytte trosor och tog på lite smink. Vet inte hur mycket det hjälpte men antagligen något, för trevligt var det ikväll iallafall! Vi grillade, spelade kubb och åt. Sedan avslutade vi på Framfickan. Och nu ska jag berätta om allting igen i dagboken. Fast med andra detaljer och fokus på annat. Yeey!

Jag och Russel för ett år sen. Och Stoffe och Jonathan ofc.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0