jag ska aldrig skönhetsoperera mig.


Debatterna har varit många den senaste tiden i medierna, inte minst efter Heidi Montags chock-operationer. Tio stycken under en dag vilket gjorde att hon var nära på att dö.
Ja, jag pratar om skönhetsoperationer.
När jag ser den här videon blir jag nästintill äcklad då hon berättar hur han b.la. fixat hennes käke och nio andra saker. Jag skulle aldrig kunna skönhetsoperera mig. Eller visst, man ska aldrig säga aldrig, men som jag känner nu är det så och jag hoppas verkligen att det inte ändrar sig. Jag vill alltid vara nöjd med mig själv.

Skönhetsoperationer har blivit så himla vanligt. Människor som inte känner sig helt nöjda tror att en kniv, några implantat och en läkare kan ändra på detta. Självkänslan sitter inuti en, inte utanpå. Om man inte är helt nöjd med sig själv kommer det inte bli bättre av att fixa en ny näsa, man kommer bara hitta nånting annat att ändra på sen. Visst, man kanske tycker att man blir snyggare och får bättre självförtroende, men man kommer ändnå inte bli nöjd.
Man måste lära sig att acceptera, gilla och tillslut älska sig själv, då kan man även börja gilla sin lite krokiga näsa och tycka den är charmig, en del av sig själv.
Visst, jag är inte helt nöjd med mitt utseende, om jag tänker efter är det självklart att jag kommer på saker jag vill ändra, men jag försöker att inte göra det. Varför skulle jag?
Jag försöker fokusera på det jag gillar, på det positiva. Vi måste få bort alla negativa tankar om oss själva, det finns redan andra som tänker negativt om oss,
så varför ska vi också utsätta oss för det?

Skönhetsoperationer har blivit så vanligt att jag hör kompisar säga "Men vadå, när du blir gammal och får hängbröst, ska du inte operera dig då? Typ för din man?" Nej jag tänker inte ändra mig för min man. Om han är en sån uppblåst mansgris och inte gillar mina bröst ändå kan han och hans otvättbräda till mage dra. Det är mig han ska älska, inte mina bröst. Herregud, jag får väl köpa snyggare underkläder?
Jag tycker att åldras är något vackert. Det är naturligt och mänskligt, liksom kom igen, vill ni se ut såhär?


Nej, att skönhetsoperera sig för att man är missnöjd med nåt löser ingenting, man kommer ändå inte vara helt nöjd med sig själv. Försök att gilla er själva istället, fastän det är svårt, men koncentrera er på de saker ni inte är missnöjda med och vägra tänk negativt. Våga vara lite osvenska och tyck om er själva.
Jag är i de flesta sammanhang nöjd med mig själv och jag tänker fortsätta förbättra självkänslan, tänker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0