tjuvlyssnat

Spårvagn 10 mot Guldheden, Göteborg

Två tjejer ~23 sitter och snackar lågmält.
Tjej 1: Har du berättat för Filip om…"problemet" än?
Tjej 2: Jag försökte, men jag tror inte han fattade hinten!
Tjej 1: Vadå, hur gjorde du?
Tjej 2: Jag sjöng med, med stor inlevelse, i Stephen Lynch's låt "Love song"…
Tjej 1: Vilken av dem är det?
Tjej 2: Den som slutar med "…and also, I have herpes".

Perrong, Stockholm

Två män ∼40 står och pratar.
Man 1: Nej, lyssna! Jag vill att du byter kalsonger och strumpor varje dag!
Man 2: Men…
Man 1: Nej! Det är din plikt! Det är inte kul att sitta bredvid dig, du luktar.


Restaurangskolan, Sandviken

Fem äldre damer sitter och väntar på maten. Maten kommer in och står på bordet.
Dam 1: Jag säger som min dotterdotter säger: "fan, va' najs".
Dam 2: Men Lillemor, har du blivit sjuttis!


McDonalds, södra Sverige

En man ~45 står vid kassan och ska beställa.
Kvinnligt biträde (pekar på en bössa från Röda Korset): Skänka till välgörenhet?
Mannen (skrattar): Nej, jag måste spara pengar till lotter.
Biträdet (muttrar): Gud kommer aldrig låta dig vinna på lotto om du inte skänker pengar till andra.

McDonald's, Göteborg

En manlig kund ~25 kommer fram till kassörskan ~20.
Kassörskan: Hej! Kan jag ta din beställning?
Kunden (som bryter starkt på engelska): – Kan jag få en cheeseburger with garlic dip tack?
Kassörskan : Den är tyvärr slut, vill du ha någon annan?
Kunden: What? Are you screwing me?
Kassörskan: No, but I wish I could…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0