det äcklar mig

10 irakier blev utvisade imorse. En av dom hade liksom bott här i 3½ år, hade svensk fru och allt.
Förstå att dom offrar allt för att fly hit och så kommer vi och ba asså näääe.... vi har plats, vi har
alla möjligheter att hjälpa er men.. njaa... det är nog bäst att ni åker tillbaka, det är nog ingen fara.
En av dom har redan blivit gripen. Kul att vi i stort sett har dömt dom till döden. Förstå att det
finns en anledning till att dom flyr och att dom faktiskt behöver vara här, det är liksom inte direkt
för skojs skull som dom lämnar sitt land, sina vänner, sin barndom, sina släktingar och alltihop.

Förstå det.


Kommentarer
Anonym

Åh herregud vad vilsen du är. Läs på lite innan du skriver såna här totalt onödiga inlägg. Sverige om någon hjälper väl invandrare din mupp, du vet att Sverige varje år ligger över gränserna för vad som anses vara okej. Sverige har t.om. fått reprimand för att vi tar in för många invandrare. Kolla på våra nordiska grannar istället! Finland som officiellt tog in typ 3 stycken. Istället för att klaga på vilket pissland du bor i och hur äcklad du blir kanske du ska försöka göra någonting åt det? Det innebär inte att byta facebook bild, utan att faktiskt göra någon skillnad.. Så innan du går och spottar ur dig massa dynga ta en titt på hur du kan hjälpa till och ändra synsättet på att hjälpa folk i nöd. Det är bara din självkänsla som stärks av att leka moralryttare, inte dom som utvisats..



peace

2011-01-19, 23:16:45
Anonym 2

Det känns som att "Anonym" verkar vara den som är vilsen och skriver totalt onödiga inlägg. (Vilket också betyder att jag, Anonym 2, kan läggas till under kategorin onödig i och med att jag nu klagar på att personen i fråga skriver onödiga saker.. Vad gör jag själv liksom?) Sedan vill jag dela med mig av den första tanken som slog mig när jag läste denna tillrättavisning:

"Vänta nu, det här är väl en blogg? Om man vill avreagera sig på sin egen blogg är det nog inte så vitalt att läsa på grundligt om det ämnet man har på hjärtat innan man publicerar? För jag menar; det är en blogg? Inte någon rapport eller dyl. Dessutom är det ingen "stor" blogg som påverkar tusentals människor eller ens läses av fler än 50? (No offense blogginnehavare)"



Att få skriva det man vill är en självklarhet om det nu inte bryter mot grundlagen osv bla bla. Att sedan bli, milt men ändock, utsatt för personangrepp för att man avreagerar sig verkar lite.. hmm, hur ska jag uttrycka det..? Overkill från attackerarens sida?(se där, hyckleri ännu en gång från Anonym 2! Ber om ursäkt för personangreppet)



Sist, kanske onödigast, och inte minst vill jag kommentera avslutet på tillrättavisningen!



Citat:

"Det är bara din självkänsla som stärks av att leka moralryttare, inte dom som utvisats."



Min tanke:

Det är bara din självkänsla som stärks av att leka besserwisser och översittare, på en blogg dessutom! Dålig dag eller inte, din upplysning om att byta facebookbild inte räcker för att göra någon skillnad kommer att göra lika lite skillnad som din onödiga kommentar. (Hyckleri för tredje gången av mig då jag nu är en översittare som påstår att du är en översittare.)



Kanske att du skulle ha avslutat med förslag på sätt man verkligen KAN göra någon skillnad på då detta verkar vara något av din specialitet? Lite konstruktiv kritik har väl inte många dött av? ;)



peace

2011-01-20, 00:37:01
Anonym 3

hahah palla

2011-01-20, 02:23:18
Anonym 4

Anonym 1..skaffa dig ett liv.

peace

2011-01-20, 14:02:00
MARIANNE (inte anonym alltså hehe)

way to go anonym 2. anonym 1, ta åt dig av kritiken

2011-01-20, 14:26:33
KICKI (KRISTINA NILSSON)

OCH så vill jag poängtera för Anonym 1 som troligtvis har gått vidare för länge sen och inte läst något av våra svar, att inlägget inte handlade om att Sverige tar in för många invandrare. UTAN ATT VI TAR IN DOM OCH SEDAN SKICKAR TILLBAKA DOM NÄR DE HAR SKAPAT SIG ETT LIV HÄR. Kanske en bra idé att läsa igenom texten innan du kommenterar nästa gång.

2011-01-21, 13:07:06
URL: http://flygerrunt.blogg.se/
RUSSEL (Hej!)

Anonym 2 är min hjälte!

2011-01-21, 14:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0