St Patricks day + poolparty

Så. En ny måndag och en händelserik helg senare. Internet vill ju inte riktigt jobba med mig här och när jag har skola är jag så trött på kvällarna (så långa dagar) och på helgerna hinner jag knappt vara hemma men måndagar är bra dagar. Då hinner jag ta igen mig. Så. Helgen då? Firade St. Patricks day, först med öl och burgare i fransmännens lägenhet och sen Bom Fin där det var street party. Folk öveeerallt, så fullsmockat! Köpte lite grön öl, tog på en grön hatt och försökte prata lite irländska. Precis sådant som bör göras på St. Patricks day liksom, fattades bara gröna kläder och lite pysslingar.

I fredags (är ju ledig från skolan då) checkade jag, Carro, Olivia och Ian in på hotell här i Porto Alegre för att utnyttja deras pool. Skööööööööööönt. Och så lite room service och äta mat i sängen, hur nice? Så nice! Så pass nice att vi återhämtade oss, tog varsin caipirinha och drog till Natalia för poolparty och pizza! Det regnade halva kvällen och himlen var ständigt upplyst av blixtar långt borta men vi hoppade in i poolen ändå och körde volleyboll, blindbock och massa annat. So much fun! Resten av helgen har dock varit luuugn. Det har regnat stor del av tiden så har hängt på restauranger, promenerat runt i fina områden, sovit massa och ja, spenderat den som söndagar ska spenderas.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0