Dan före dan

Imorgon flyttar jag till andra sidan jorden, typ. Till ett land där jag inte kan språket, där jag inte känner någon och till ett land som skrämmer mig lite. Och jag har separationsångest. Jag vill inte. Samtidigt som jag vet att egentligen vill jag ju faktiskt ha det här äventyret men just nu är det ganska svårt att komma ihåg varför. Men jag vet att det kommer att bli bra. Det blir det alltid *peppar peppar*

Så idag irrar jag runt med pirrig mage, ångest i bröstet och adrenalinkickar samtidigt som jag försöker att få ordning på allt jag behöver göra. Jag har fixat mitt ica-kort, försäkringen, ny bankdosa, alla vaccinationer samt visum är klara, jag har ett nytt pass, ett överfallslarm, målarbok samt ordbok är inköpta och all packning ligger antingen i tvättmaskinerna just nu eller hänger på tork. Jag tror att jag sakta men säkert börjar att få ordning på allt det här men tiden rinner verkligen iväg. Imorgon vid den här tiden är jag på Arlanda och jag har inte börjat packa på riktigt än. Att jag ska hinna träffa och säga hejdå till Emma, sen Dilan och Louise och sen Thomas idag också är en annan femma. Och vad gör jag just nu, trots att jag har massa andra saker jag borde göra? Jo, jag bloggar. Ah, the logic. GET A GRIP.

Gå och duscha. Ja, duscha. Emma kommer om en halvtimme och jag är äcklig. Så, duscha. Och hänga upp tvätten. Och borsta för i helvete tänderna och håret, oschysst mot Emma annars. Ja, okej. Bra.
Vi panikhörs kanske inatt och annars när jag har kommit tillrätta i Brasilien kära ni♥ Wish me luck!

I fredags när jag körde lite auf wiedersehen-häng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0