I haven't been everywhere but it's on my list

Ikväll vill jag ut i världen. Jag vill skriva om nya erfarenheter i min bok, gå vilse på dom små kullerstensgatorna i en okänd stad, sitta själv på ett fik, avnjuta en glass i solen, hitta dom mysiga, pittoreska affärerna, få höra om någon annans liv; någon som nästan levt hela sitt. Jag vill ta hand om djur, gå på föreläsningar och lära mig saker, hitta fina bibliotek, se fotbollsmatcher, bada i vattenfall, hoppa från klippor, vandra i djungel. Jag vill bli hembjuden på middag till en främmande familj, lära mig prata italienska, äta god mat, vinka in en taxi, ta fina bilder, känna gräs under mina fötter. Jag vill så mycket och jag hoppas att jag är så lyckligt lottad att jag får tillräckligt med tid att göra allt detta.

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0