Rasistiska....hagga (oh yes I did)

What a morning... Jag och Kicki krigade oss upp imorse och kutade till bussen, bra start hehe.
Väl på bussen börjar en psychobitterragatakärring skälla ut busschauffören, hon anklagade honom
för att vifta med armarna när han körde (eh, han kan ha vinkat till en kollega, INGET annat) och vet
ni vad mer hon säger? Det här är inte Kenya! Bara för att han var mörkhyad. Vidrigt sagt.

Hon säger att han ska fan bete sig på bussen! Då säger Kicki att nu är det hon som inte beter sig
och att hon kan gå av om hon håller på så medan jag argt håller med. En ascool mamma börjar
också argumentera mot henne, tanten tjafsar tillbaka och förolämpar henne också massa innan
mamman avslutar det hela med att kalla henne surfitta. You go girl!!! När busschauffören skulle
byta vid stationen gick han fram och skällde ut henne, sa att hon ska visa respekt vare sig hon
gillar honom eller inte. Alla på bussen börjar applådera, då börjar hon gå igång igen och säga
att det här är fan inte Afrika. Jag ropar att vad spelar det för roll? Nu får hon ge sig! Och alla
sitter och muttrar. När hon återigen säger att han inte ska sitta och vifta med armarna
(vilket han inte ens gjorde!) så ropar Kicki att hon inte ska vifta med sin mun! Hahaha♥

Nää men adrenalinfylld morgon och vet ni? Jag blev stolt över alla på bussen,
Sverige var inte så fegt som jag trodde. Ingen accepterade att hon höll på med
sitt rasistiska tjafs. Ännu mer stolt blev jag över min storasyster som började
det hela, annars kanske inte folk vågat. Noll tolerans till sånt där vidrigt tjafs!
Kicki och jag i Turkiet förra sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0