klagovisa

Åhh vad jag utmanade ödet inatt. Hela sommaren har jag haft eksem på mitt lillfinger
och det är fortfarande kvar. Har smörjt in det med kortison i en månads tid nästan men
den lindrar bara lite granna för stunden. Borde egentligen släpa mig iväg till vårdcentralen
men orkar inte, det kostar ju caaash så jag har kvar mitt finger tills det blir ännu värre.

Så. Bakgrundsinfon klar.

Inatt insåg jag att jag inte hade smörjt in mitt finger på hela dagen, jag brukar göra
det när det börjar klia jättemycket, vilket det inte hade gjort så jag tänkte att yeey,
det kanske är påväg att bli bättre!! Funderar lite på om jag borde smörja in det
ändå för säkerhetsskull utifall att det skulle börja klia inatt men petar sedan
det, tänker att det är luuurre. Så vad tror ni händer? Självklart vaknar jag av
att det tokkliar på mitt finger as usual och denna gång måste jag, nyvaken,
springa runt i rummet och försöka leta upp kortison-salvan medan jag hårt
anstränger mig för att inte klia sönder mitt finger. Lyckas hitta den tillslut,
smörjer in och somnar om och nu kliar det som fan igen. Jag tror jag har
överskattat mitt finger och nu får jag betala för det, dubbelt upp. Morr.

Så. En novell bara för att jag ska få klaga, puss på er!


Friskt finger vs. eksemigt finger.

Och ja, bilderna är sämst (och klickbara), därför jag tog en
på det friska fingret för att ni ska kunna jämföra liiiite iaf.


Kommentarer
Anonym

NEJ ANNELI!! Man ska bara använda kortisonsalvor typ max en vecka i sträck, det är inte bra att använda dom längre än så. Tror huden blir beroende eller vad det nu var, men det hjälper iallafall inte. Har fått en jättebra salva utskriven av dr Bora, kan köpa fler som du får när jag kommer hem men testa nåt annat sålänge!

2010-09-08, 13:45:24
Anonym

/en som har erfarenhet av eksem :(

2010-09-08, 13:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0