tips till olika vinterjackor

Jag, likt många andra, är på jakt efter en ny vinterjacka. Det viktigaste för mig är att den är snygg
(ja, faktiskt. Man kan hålla sig varm genom att ha massa tjocktröjor under) men självklart vill jag ha en
varm också, jag har därför spanat in 5 olika jackor, alla från bikbok, och utvärderar dom according to me.


Fårskinnskragen till skinnjackan. Känns som att halva Sverige kommer gå runt med den här,
vilket gör det hela en aning trist, för snygg är den! Dock håller den knappast värmen nå bra alls.
Pris: 499 :-.
Betyg: 5/10

Parkasen, en ordentlig vinterjacka med snygg mörkblå färg som skiljer sig lite från alla svarta vinterjackor. Lagom varm och är stor nog för att få plats med tjocktröjor under. Pälskanten på luvan gör att man ser snygg ut med även den på, pluspoäng!
Pris: 799:-
Betyg: 7/10

Ännu ordentligare vinterjacka. Tyvärr är dessa jackor oerhört förknippade med fjortisar... Men. Hur varm är inte den här??? Plus att den faktiskt är snygg, minus sumobrottarlooken den ger. Stor nog att ha tjocka kläder under också.
Pris: 599:-
Betyg: 8/10

Kappan, denna ljuvliga i kort form. Antagligen inte det minsta varm men den är ju så himla snygg och söt..
Jag villvillvill ha men som sagt... Värmen gott folk. Kommer bli blekare än jackan själv om man har bara den.
Pris: 599:-
Betyg: 8/10
(ja den får jädrans massa pluspoäng pga gulligheten)

Jag är helt emot päls, har aldrig riktigt tänkt tanken på att bära ens fejk, men det börjar tilltala mig nu,
fejk alltså. Den här jackan är riktigt riktigt snygg. Håller antagligen värmen också, good stuff!
Kan dock tänka mig att den kan vara lite svår att matcha, liksom halsduk?
Pris: 599:-
Betyg: 9/10





Så....... Det blir alltså fejkpälsjackan jag ska gå runt med i vinter! Där ser man. And i like it.
Vad tänker du ha i vinter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0