den jagade jägaren

Jag läste en artikel imorse i UNT om en bok om vargar. Den jagade jägaren har jag för mig att den hette.
Jag tänkte att det nog inte skulle stå så hemska saker där i så tänkte att jag skulle klara av att läsa den
(jag klarar nämligen inte av att läsa/höra/se något där djur far illa) men nope, hann komna ett stycke.

Något jag aldrig kommer att förstå, sympatisera med eller acceptera är jakt mot djur. Så jävla vidrigt.
"Men djuren lider inte, dom dör på en gång?" Eh, nej. På 1800-talet gick man in i en varglya, dödade
alla vargvalparna förutom en som man hängde upp och ner i ett träd (shit vad det tar emot att skriva)
och väntade tills föräldern kom för att hjälpa och då sköt man den. HUR OKÄNSLIG FÅR MAN VARA?????
VAFAN VAR DET FÖR FEL PÅ FOLK?????
Borde tycka att det är bättre nu men inte sån stor skillnad.
Nu används det fortfarande långsamma gifter, björnsaxar och sen kunde jag inte läsa mer.

Helt seriöst. Folk som vill jaga, jag kan förstå att dom tycker det är roligt att springa runt i skogen
och rulla runt på marken och känna sig lika cool som action-hjältarna man såg som liten, men vafan.
Att skjuta oskyldiga djur????? Det kommer jag aldrig förstå. Har dom ingen gräns?

Jag vet att vargar jagar, men dom gör det för att överleva, för att det är deras instinkter.
Människan behöver fanimej inte jaga. Om ni så gärna vill springa runt och skjuta,
spela paintball. Helt seriöst. Bara spela paintball istället, vore så sjukt mycket bättre.
Eller dra på er varsitt älghorn och spring runt i skogen under den perioden och upplev själva.


Kommentarer
mr K

VÄL TALAT BRODER! Kan du inte skicka in det där inlägget till insädarsidan i UNT? Helt seriöst!

2010-11-01, 16:47:45
URL: http://flygerrunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0