bland det värsta jag varit med om

Jag har kollat på Bella&Tyra show nu, det var ganska kul, men när Tyra skulle åka ner för brandstången skrattade jag så jag grät hahaha, älska paniken! :'D

Förövrigt skulle jag aldrig passa som brandman, jag fick typ klaustrofobi
bara av att kolla på när dom fick gå runt i sina andningsmasker,
jättetunga och varma dräkter och inte fick se nånting. Uschuschusch.

Åh, bland det värsta jag varit med om var när familjen var i Egypten och gick ner i en av pyramiderna. Gången var 1 meter bred och typ 1,5 meter hög - högst. Vägen ner var jättebrant, det var oerhört trångt och  massa människor var på väg uppåt samma väg och dom flåsade, var helt svettiga och ville verkligen ha frisk luft, och där är jag på väg ner, det är tokvarmt, trångt, svettigt och kvavt, det fanns inte mycket luft alls. Gången ner var jättelång och själva tanken på att jag skulle behöva gå upp hela vägen sen, liksom vad skulle jag göra om jag akut behövde riktigt syre? Åhhhh, bläää!
Majan gav mig ett tips som verkligen hjälpte, att följa andningen med handen.
Okej, jättesvårt att förklara, men liksom när du andas in drar du handen närmare
halsen och när du andas ut låter du handen följa med luftströmmen typ.
Äh, nåt sånt iallafall! :)

Curse you scary pyramid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0