sacre bleu

Jag är så himla rädd att jag ska höra musen pipa eller att den ska ramla ner i huvudet på mig, jag försöker nämligen inbilla mig att dom inte alls har en mus där uppe, så slipper jag känna mig så hjärtlös. Men som sagt. Jag vill inte få bevis för att den är där uppe, därför skriver jag jättehårt på tangentbordet just nu bara för att överrösta eventuellheter (?) där uppe.

Edit: jag hörde musen pipa ändå..... gick upp, stängde in katterna i vardagsrummet och gjorde det enda rätta. Väckte pappa. Sedan intog jag en väldigt konstig ställning i hallen: jag hade benen på ena byrån och höll upp mig med armarna på den högre byrån bakom, allt för att inte få en mus klättrandes uppför mig. Pappa fick ut den iallafall, den var i en ryggsäck snutten och nu hoppas jag den undgår att bli fångad igen. Pappa sa åt mig att gå och lägga mig så jag inte skulle höra om dom tog in en mus igen och jag tänkte lyda hans råd. Så godnatt pussgurkor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0