ett helt inlägg om gnuar

Apropå galna gnuar förresten (i inlägget nedan användes det uttrycket en del).
Min familj har alltid använt det uttrycket och jag har aldrig riktigt tänkt mer på det, men i somras när jag använde uttrycket mot Russel fick jag reda på att gnuar är dom djuren i Lejonkungen som dödar Mufasa (!!!!). CHOCK, I HAD NO IDEA!! :o:o.o

Jag har alltid trott att gnuar var typ små och såg lite ut som bävrar eller illrar. Jag informerade mina kära småsyskon och dom blev lika chockade dom.
Henrik trodde inte att gnuar fanns på riktigt, att det inte ens var ett djur.
Majan trodde att det var streckgubbar som åkte skidor. (say what? Fast anledningen till att hon har den bilden i huvudet kan nog vara för att när Henriks fotbollslag skulle köra charader förut ansvarade vi för lapparna och efter 20 000 lappar blev vi trötta och började skriva saker som "Ett fotbollsmål som välter", "Uppblåst ballong som luften pyser ut på", "Galen gnu som åker skidor" osv. Det var nog därifrån Majan fick bilden. (Vi körde aldrig charader sen. Tack och lov egentligen, men allt slit i onödan!!)

Det jag ville komma fram till var iallafall att "galen gnu" är ett bra uttryck och att en galen gnu är en sån som dödar Mufasa (-Mufasa Mufasa Mufasa Mufasa!).


Here is the crazy bastard!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0