bekännelser om mitt rum

Russel: Ska du städa idag? *snäll och oskyldig*
Jag: ..... Nej...... *bitter och barnslig*
Russel: Ska vi städa nästa gång jag är hos dig da?
Jag: ..... Nej...... *bitter och barnslig*
Russel: Okej, jag städar och du sitter vid datorn?
Jag: ..... Nej...... *bitter och barnslig*
Russel: Haha var inte arg
Jag:... Jag är inte arg... Jag är trotsig...*bitter och barnslig*


Trots mitt trots fick han mig faktiskt att städa. Eller packa upp mina tre väskor och dammsuga iallafall..


Mitt rum har btw blivit värsta fuktigt, så för att det inte ska bli mögel har pappa satt in en värmefläkt.
Han har påpekat några gånger (läs: många) att jag ska plocka bort under sängen så att fläkten kan
nå överallt på golvet men det är nog inte hela sanningen. De saker han vill att jag ska plocka undan
under sängen är nämligen några års förbrukningar av alkohol, alltså gamla flaskor som jag inte har
kunnat slänga obemärkt. Jag tror det är därför han låter så bitter när han säger åt mig att ta undan hehe..
Hoppas han förstår hur länge jag har haft flaskorna där och inte tror att det är typ från sommaren? Jisses...


Edit:
vet ni btw hur drygt det är att dammsuga på fuktigt golv???? Sugen bara fastnar hela tiden, morrr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0