CATastrophic

Godermorgon sunshines! Ni vet den där nya Kavli-reklamen (inte den kassa med tanten)? Den där "Ingen morgon är den andre lik"? Så kan morgonarna vara hemma hos the nilssons resident.

Imorse kom jag upp helt fredligt för att äta frukost då nån av våra katter fångat en mus och jagat in den under vår spis. Närmaste timmen gick åt till att försöka rädda den (enligt mig) och få ut den (enligt pappa). Mitt jobb i det hela var att stå på en stol och hålla utkik medan pappa flyttade fram spisen och försökte fånga in den.

Först flydde den in i ett hörn, sen i nästa hörn, sen upp i gardinen, sen bakom kylskåpet (vilket tog en fasligt lång tid att få fram, Tomas och pappa blev tvungna att tömma kylskåpet osv), sen in i första hörnet igen och sen in i det andra ytterligare en gång.

Åhh, jag borde ha filmat. Jag fick panik att pappa skulle råka skada musen eller att nån av våra katter som kommit tillbaka för att hjälpa till (...?) skulle fånga den först.

I finalen av själva händelsen stod pappa på ena sidan bordet, musen var på andra sidan i ett hörn och där var även vår katt Gustaf och försökte fånga den. Kylen stod ivägen från ena hållet för pappa och enda vägen dit var över en soffa, vilket fick bli pappas väg för att rädda musen efter lite påtryckningar från mig. Så här lät det ungefär:

Anneli: Den är på andra sidan! Den är där! På andra sidan!! Gustaf har den! Gustaf försöker fånga den! GUSTAF FÖRSÖKER TA DEN! Rädda den pappa! SPRING! Gå över soffan! GÅ ÖVER SOFFAN!! Ta den!!! Åh, har du den?! Yeey! Släpp ut den försiktigt. Försiktigt!! Skada den inte!
Pappa: Oj......
Anneli: Vadå?!
Pappa: Jag råkade kasta den på grannhusets vägg... Men det var inget hårt kast, jag tror inte den blev skadad. Jag var tvungen att kasta den långt för att den inte skulle springa in under altanen. Men det gick nog bra, den landade mjukt..
Anneli: .......okej......... :(


Åh, jag hoppas att den klarade sig!! Stackars lilla mus...... Jobbig morgon för den säger jag bara......



Kommentarer
linnéa f

hahaha! jag skrattade HÖGT när jag läste det sista.

hej förresten :D

2009-10-27, 13:11:21
Anonym

Hahahahah glad I could sprida lite skratt! :D Hej! :D

2009-10-27, 13:58:12
URL: http://annnelis.blogg.se/
Anonym

allstååå! ska stoppa råttor i hela din säng din dubbelmoraliga omänskliga kvinna :D

2009-10-27, 16:28:56
Anonym

HAHHAHA what?! Kicki? :D

2009-10-27, 22:16:37
URL: http://annnelis.blogg.se/
keela

HAHA, du är söt :D

2009-10-27, 22:39:55
URL: http://keeela.blogg.se/
kickan34

hahaha.. vilken scen kasta ut musen på grannhuset.. men hoppas den klara sig.. S: :P

2009-10-27, 23:07:39
URL: http://kickan34.blogg.se/
Anonym

Hahaha ja, hoppas jag också! :o Trodde inte jag skulle vara en sån där mesig tjej som ställer sig på en stol och skriker, men ja..

2009-10-27, 23:09:35
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0