TANDPETAREN

Världens mest ovärda tandläkarbesök imorse. Klockan 7.08 kommer jag trampandes i hög fart med mjukisbyxor och det enda jag fixat iordning är mina tänder. Klockan 7.10 skulle jag infinna mig där. 7.15 är jag klar. Han har då sagt att det inte går att göra något åt att jag har ont i mina käkar när jag ska sova och när jag vaknar. Jag får höra av mig om det blir värre. Igen. Sug. Ge mig bara en bettskena???

Sist jag var där och sa att jag ville ha en bettskena sa han att jag måste tänka över det noga, för det var ändå skattepengarna som gick åt. Jaha liksom, klart jag inte säger att jag vill ha en då? Min mamma, min storebror och nu även min lillebror har problem med käkarna, kan jag inte få en innan jag fyller 20? Får boka tid igen, med en annan tandläkare nu eller gå till vår husläkare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0