GÅTA

Imorse upptäckte jag helt plötsligt att det bara var tio minuter tills min buss gick.
På med lite mascara, borsta tänderna, slänga på en mössa (orkade inte fixa håret) och sedan springa till bussen.
Väl på arbetsförmedlingsmötet där dom pratade om jobbgarantin träffade jag Kim.
Long time since, trevligt! Följde med henne, bokade tid och sen gick vi till stationen och åkte hem var för sig.

Hemma visade Kicki och Tomas mig en uppgift, klarade den efter ett tag, var fortfarande toktrött. Var social med dom och efter det har jag legat och läst När jag hör din röst.♥

Läst den framtills nu ungefär, då jag blev störd av att Russles padawan ringde på eget bevåg och låtsades vara honom. Kände att det var dags att vara lite social och nu sitter jag i köket med Kicki och Majan, jag är inne i bloggen och musiken, Kicki inne i en rese-bok om Dominikanska republiken och Majan är inne i vad hon ska ha på sig.

Här är uppgiften (jag är inte vad vid att ha dator utan mus, därav keffa målningen).

Fyra personer måste komma över minfältet till andra sidan. Dom har endast en fackla och den måste dom ha för att ta sig över och dom kan bara gå två och två åt gången. Facklan måste alltid bäras tillbaka av en person till andra sidan igen för att kunna forsla över de resterande.
Utmaningen är att de ska försöka ta sig över på 60 minuter.
Person #1 tar fem minuter på sig, person #2 tar tio minuter på sig, person #3 tar tjugo minuter på sig och person #4 tar tjugofem minuter på sig.

(Om #1 och #2 går tillsammans tar ditvägen endast 10 minuter. Om #2 och #3 går tillsammans tar det 20 minuter osv.)
You follow?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0