FUNDERINGAR OM KATTER

En sak som jag har funderat på är hur katter egentligen känner igen en? Som idag till exempel; jag hade inte ens kommit halvvägs uppför gatan då min katt, Lottis, kommer emot mig och hälsar. Hur kunde hon veta att det var jag? Kände hon igen mig med hjälp av synen, kände igen min gångstil eller min lukt? Kanske allt detta? Vad tror ni? För hon är ganska rädd för allting (t.ex. gitarrer, morfar, tofflor, vår granne, osv. osv.) så hon kommer knappast fram till vilka personer som helst. Även när man kommer på cykel kommer katterna springades och hälsar redan på långt håll? Hur kan dom veta egentligen!?


Stalker-katt. Stalkar dom oss också så dom vet när vi kommer hem eller hur funkar det hela?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0