TJOCKA SLÄKTEN

Okej... Jag börjar verkligen bli en tant... Jag tycker det är jättetrevligt att sitta och fika med släktingar och familjen, jag har dålig hörsel, jag föredrar att sitta på typ Palermo istället för Terassen, där man iallafall kan höra vad man säger till varann plus att jag får ont i höften/ryggen av kallt väder... Haha inte okej!!

Igår iallafall så var det väldigt mysigt, vår morbror och moster var hos morfar också och han hade köpt massa kakor, tårta och glasstårta, snutten! Jag har såklart vetat att morfar har brytt sig tidigare, men inte hur mycket, men han har massa foton av oss barnbarn i huset och på sina släktingar och så, blev väldigt glad! Sist jag var där, för ca ett halvår sen, då hade jag inte varit hos morfar på kanske 10 år? Blev väldigt glatt överraskad av att se alla fotografier på väggarna.

Min morfar är så cool. Han är ute och reser och vandrar väldigt mycket och på sin 80-års dag åkte han och vandrade i bergen. Han är pigg som en lärka och har sin lägenhet full med afrikanska statuetter, indiska draperier osv., ja, saker från hela världen.

Min morbrors fru är även väldigt cool (och min morbror ofc). Hon har blivit misshandlad av sin förra man, förlorat ett barn osv. och ändå är hon idag en oerhört stark och livsglad människa och har inga problem om att prata om det nu. Att gå vidare efter två så dramatiska händelser är så otroligt starkt gjort tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0