hittar jag ens i min egen bakficka?

Jag och Sanna skulle ta en 20 minuters promenad. Det blev en timmes promenad.
Och det var verkligen inte meningen.
Jag skulle hjälpa henne att hitta hem till hennes föräldrars kompisar i Gottsunda. Jag hade med mig en karta som vi fick ta upp jämt och ständigt. Vi fick även fråga folk. Till slut lyckades vi hitta rätt. Och då hade jag släpat med en cykel i en timme, slagit i pedalen och skrikit rätt ut otaliga gånger och snorat hur mycket som helst.
Jag var ganska orolig inför cykelfärden hem (där kommer cykeln in i bilden. Orkade inte gå hem sen). Jag visste inte hur jag skulle komma ut ur labyrinten, men jag följde stora vägen och busshållsplatserna och voila! Jag hittade ut tillslut! Men då hade jag halkat till på cykeln massa gånger, snorat ner mina vantar och glidit omkring med bara en fungerande hörlur. Mysigt.

Fastän jag har bott i det här området i 16 år hittar jag fortfarande inte helt och gatunamnen kan jag verkligen inte.

(*början på lång parentes*
Är det bara jag som verkligen inte har någon koll på gatunamn???! Om nån kommer och frågar mig t.ex. var blablablavägen ligger, så sker något av dessa alternativ, beror lite på vilket humör jag är på:

1. antingen ser jag förvirrad och beklagande ut och säger: ehh..... jag vet faktiskt inte..... jag tror det är ditåt *pekar åt random håll* men fråga någon annan istället.
*personen börjar gå dit jag pekar* jag: fråga någon annan istället!!!!! :'(

2. Jag inbillar mig att jag har koll, lurar iväg dom åt något random håll bara för att inse att jag hade hur fel som helst sen

3. jag låtsas att jag själv inte bor i området

*slut på lång parentes*).

Det var iallafall mucho trevligt att träffa Sanna igen! Hon är au pair i England, coolt.
Vi två har råkat ut för så sjukt skumma saker under våra år tillsammans, sick man.
Blev inte så lång stund nu, men i sommar får vi ta en riktig catcha-upare!

Blåsbastun - the intern story

Gå aldrig ut på en brygga om ni inte har tänkt bada. Bara så ni vet.

Då blir det most likely såhär

"Okej att man har luva på sig, men man behöver inte knyta åt den så jävla hårt"

Sommarnatt, på jakt efter skumtomten!

Förberedning inför nattsmygning

Blåsbastun chillaxed!


Kommentarer
Anonym

hahahahahahahah! kan inte heller gatunamn :O

2009-12-20, 21:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0