avreagering angående klimatmötet

Människor som inte tror på klimathotet förstår jag mig inte på.

Jag kan förstå hur de personer tänker som tror att alla siffror och all statistik är överdrivet, även fast jag själv inte tror det. Men människor som inte tror att det finns något klimathot överhuvudtaget hänger jag verkligen inte med på hur dom tänker.
Hur kan man tro att vi människor kan släppa ut miljontals med utsläpp årligen utan att det skulle påverka naturen på något sätt? Att vi kan skövla regnskogar, spränga kärnvapen, ha flygplan och stora fabriker utan att miljön skulle ta skada?
Hur kan man tänka så?
Jag tror man bara är rädd för sanningen och istället
för att behöva förändra sig så förnekar man.

Klimatmötet i Köpenhamn gick ju åt skogen. Mestadels på grund av att Kina satte sig på tvären och Usa inte alls levde upp till förväntningarna, utan tvärtom.
Varför kan inte dom andra länderna komma överens om ett beslut som bara gäller dom?
Det är ju bättre att ha ett avtal som alla utom två länder är med i, även fast de två länderna är de största miljöbovarna, än att inte ha något avtal alls (som gör någon skillnad).
Varför ska några kostymnissar som inte bryr sig bestämma över hela jordens framtid, över alla människors och djurs framtid? Eftersom detta är något som berör alla tycker jag att vi borde rösta i alla länder. Det här är lika mycket vår framtid som deras så låt oss vara med och bestämma vår egna framtid.

Och så länge tycker jag att vi bojkottar Kina och Usa. Så det så.



Åh, jag får så himlahimla ont i hjärtat av dom här bilderna.
Jag vill hjälpa. Jag vill inte att dom ska lida och dö pga fuckingpuckade oss.
Jäklabajshelveteskostymäckelgubbarsomintebryrsigomannatänsigsjälvaochpengar.
Nu är jag arg. Sug.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0